مشاوره تحصیلی و کنکور

مشاوره کنکور - پیام نور - علمی کاربردی - دانشگاه آزاد

مشاوره تحصیلی و کنکور

مشاوره کنکور - پیام نور - علمی کاربردی - دانشگاه آزاد

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ
بایگانی
  • ۰
  • ۰

تفاوت و تشابه آزمون MSRT با آزمون TOLIMO

اولین نکته در رابطه با دو آزمون فوق‌الذکر سطح دشواری این دو آزمون است که تقریبا با آزمون‌های بین‌المللی چون تافل برابری می‌نمایند و بنابراین افراد قبل از شرکت در آزمون احتیاج به دوره های آمادگی دارند. بعضی این فکر را دارند که چون هزینه‌ی این دو آزمون نسبت به آزمون‌های بین‌المللی بسیار کم است پس آزمون‌های با سطح دشواری پایینی نیز هستند در حالی که علت کم بودن هزینه‌ی آن‌ها داخلی بودن اعتبار مدرک آن‌هاست. داوطلبان نمی‌توانند از این دو مدرک جهت اپلای و پذیرش گرفتن از دانشگاه‌های خارج از کشور استفاده بکنند. در واقع، سطح سختی این آزمون‌ها بالا بوده که نیاز به آمادگی قبل از آزمون را ضروری می‌نماید. به دلیل عدم آمادگی جهت شرکت در یکی از این دو آزمون گاها افراد مجبور می‌شوند به دفعات متعدد در این آزمون شرکت نمایند تا حداقل نمره‌ی قابل قبول را به دست بیاورند. بنابراین، داوطلبان بهتر است طی یک برنامه‌ریزی منظم در یک دوره‌ی چند ماهه خود را برای یکی از این دو آزمون آماده سازند.

این دو آزمون وجه تشابه دیگری نیز دارند و آن نوع سؤالات در این دو آزمون است. به خصوص در بخش گرامر و لیسنینگ، نوع سؤالاتی مطرح شده در این دو آزمون تقریبا یکسان است. در بخش گرامر در هر دو آزمون دو نوع سؤال وجود دارد که عبارتند از: سؤالات چهار گزینه‌ای در جملاتی که بخشی از آن‌ها ناقص است و دسته‌ی دوم سؤالاتی که در آن‌ها می‌بایست خطا تشخیص داده شود. در هر دو آزمون در بخش لیسنینگ از مکالمات کوتاه، بلند، و سخنرانی‌های علمی استفاده می‌شود. فقط تعداد سؤالات این دو بخش در این دو آزمون متفاوت است.

نکته‌ی قابل توجه دیگر این که به نظر می‌رسد آزمون MSRT  نسبت به تولیمو از محبوبیت بیشتری برخوردار است به دو دلیل؛ اول این که این آزمون فقط دارای سه بخش اصلی لیسنینگ، گرامر و ریدینگ است در حالی که آزمون تولیمو علاوه بر این سه، بخش رایتینگ نیز دارد که خوب برای اکثر داوطلبان سخت و دشوار به نظر می‌رسد. دلیل دوم این که نتیجه‌ی آزمون MSRT خیلی زود یعنی یک هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر می‌شود و داوطلبان می‌توانند کارنامه‌ی خود را از پروفایلشان دریافت نمایند در حالی که در آزمون تولیمو بین دو تا سه هفته طول می‌کشد تا نتیجه‌ی اولیه‌ی آزمون (نمره‌ی کلی و نه به تفکیک بخش‌ها) بر روی سایت قرار بگیرد و بین ۳۰ تا بعضا ۵۰ روز طول می‌کشد تا کارنامه به دست داوطلبان برسد. با توجه به این که اکثر افرادی که در یکی از این آزمون‌ها شرکت می‌کنند نزدیک به دوره‌های مصاحبه‌ی دکتری و یا آزمون جامع هستند، گرفتن نتیجه در زمانی کوتاه برای آن‌ها از اولویت خاصی برخوردار است. به این دلیل است که تنها چند ساعت بعد از باز شدن سایت جهت ثبت‌نام آزمون MSRT ، ظرفیت آن در بسیاری از شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و مشهد تکمیل می‌شود.

مشاوره تحصیلی

  • ۹۶/۱۰/۱۷
  • bs bm

نظرات (۱)

سلام

برای قوی تر کردن رزومه کاری کدوم مدرک بهتره؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی