مشاوره تحصیلی و کنکور

مشاوره کنکور - پیام نور - علمی کاربردی - دانشگاه آزاد

مشاوره تحصیلی و کنکور

مشاوره کنکور - پیام نور - علمی کاربردی - دانشگاه آزاد

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ
بایگانی
  • ۰
  • ۰

تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری

آنچه که سابقا و از سال 63 درباره سهمیه ایثارگران می دانیم این است که سهمیه ایثارگران شامل جانبازان ( با هر درصد جانبازی ) ، همسر و فرزند جانبازان 25 % و بالاتر ، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا می شود . اما از کنکور 96 و با اجرای قانون برنامه پنجساله ششم اقتصادی ، جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزندان آن ها ؛ همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه نیز مشمول سهمیه ایثارگران می شوند . اما بهره مندی از سهمیه ایثارگران برای این دو گروه متفاوت است . به این شکل که 25 درصد از ظرفیت هر رشته محل به جانبازان ( با هر درصد جانبازی ) ، همسر و فرزند جانبازان 25 % و بالاتر ، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا اختصاص پیدا می کند ( سهیمه 25 درصدی ) و مشمولان جدید سهمیه ایثارگران که همان جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزندان آن ها ؛ همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه می باشند 5 درصد از ظرفیت دانشگاه ها را به خود اختصاص می دهند . ( سهمیه 5 درصدی )
اما تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری چقدر است ؟
برای هر دو گروهی که از سهمیه ایثارگران استفاده می کنند برای قبولی در هر رشته محل ، کسب 70 درصد نمره نمره آخرین نفر قبولی الزامی می باشد . پس با وجود اینکه ظرفیت جداگانه به داوطلبان سهمیه ایثارگران اختصاص پیدا می کند ، ولی کسب این حدنصاب حتی با وجود خالی بودن ظرفیت الزامی است . نکته مهم درمورد داوطلبان سهمیه 5 درصدی ایثارگران این است که اگر ظرفیت سهمیه 25 درصد تکمیل نشود ، طبق قانون ، اولویت اول تکمیل این ظرفیت با داوطلبان سهمیه 5 درصدی ایثارگران و در مرحله بعدی با داوطلبان مشمول سهمیه مناطق می باشند .

برای دریافت مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

مشاوره تحصیلی

  • ۹۶/۱۰/۲۱
  • bs bm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی