مشاوره تحصیلی و کنکور

مشاوره کنکور - پیام نور - علمی کاربردی - دانشگاه آزاد

مشاوره تحصیلی و کنکور

مشاوره کنکور - پیام نور - علمی کاربردی - دانشگاه آزاد

مشاور گروپ از سال ۱۳۹۲ به صورت تخصصی کار خود را در زمینه مشاوره آغاز کرد و با استعانت از خداوند متعال و اعتماد مردم عزیز کشورمان تاکنون توانسته میلیون ها ساعت مشاوره تلفنی و حضوری ارائه دهد. ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.

مشاور گروپ
بایگانی
  • ۰
  • ۰

روش مطالعه زیست به موارد ذیل توجه شود:
1- برای تست زدن باید خوب خواند و خوب تست زد یعنی زمانی می توانید تست را به راحتی پاسخ دهید که خوب آن تست را مطالعه کنید ( یعنی سؤال با دقت فراوان خوانده شود و تکرارگردد ) یادمان باشد که زیست درسی حفظ کردنی نیست بلکه کاملاً مفهومی است .

2- ازآنجایی که قوانین ثابت و قاطعی ندارد کلماتی مثل برخی ، بعضی ، بسیاری ، اغلب ،گاهی و... را درحین مطالعه مشخص و مفاهیم آنها را یاد بگیرید .

3- تصاویر در زیست به فهم مطلب کمک شایانی می کنند و بطورمستقیم ازآنها و مفاهیم آنها سوال می آید . ( در واقع تصاویر به نوعی بیانگر و شفاف کننده ی متن کتاب درسی است ) همچنین باید زیرنویس تصاویر و قسمت های مختلف نامگذاری آنها رابخوبی یاد بگیرید .

4- از بیشتر بدانید سوال نمی آید ولی فعالیت ها ،آزمون کتب درسی و خودآزمایی ها سؤال خیز هستند و مورد علاقه ی طراحان کنکور .

5- اسامی موجودات قید شده در فرمانرو های مختلف جانداران ((گیاهان ، جانوران ، قارچ ها ،آغازیان ، ویروس ها ، باکتری ها )) را بادقت حفظ کنید و خصوصیات آنها را درکنار شان بنویسد و در سه سال زیست هر چه در مورد جاندار نوشته را یک جا جمع کنید ( سوژه ی جدید طراح کنکور بعد از سال 90 به سمت ترکیب کردن مفاهیم مختلف با اسامی جانداران قید شده در فرمانرو های کتاب است )

6- نام دانشمندان مختلف و نتیجه پژوهش آنها را یاد بگیرید وموارد کشف شده یا جاندار مورد مطالعه آنها بطور کامل یاد گرفته شود . ( هر چند از اسامی دانشمندان بسیار کم سؤال طرح شده اما نکته ی اساسی این است که برای حفظ کردن مفاهیم و تثبیت داده های بررسی شده در کتاب بهتر است روند پیدایش هر پدیده ای که مورد بحث قرار گرفته را خوب یاد بگیریم تا در یاد آوری مطلب به ما کمک کند )

7- مواردی که هر سال سؤال هستند عبارتند از : دودمانه ها، چرخه زندگی قارچ ها و آغازیان ، آنزیم ها و هورمون های گیاهی و جانوری ، انواع مختلف حواس جانوران وآزمایش های دی هیبریدی و مقایسه ویژگی های پروکاریوت ها با یوکاریوت ها و نیز ترکیب مفاهیم بازدانگان با نهان دانگان یا انواع بافت گیاهی و جانوری و . . .

8- مسائل ژ نتیک اهمیت زیادی دارند و به دلیل گسترده بودن مبحث باید در درک ابتدایی مسائل مطرح شده ی آن و مفاهیم پایه ای این بحث دقت کافی شود . از نقاط بسیار تاریک مبحث ژنتیک تقسیم بندی صفات بروزی در اکتساب بیماری های ارثی و تشخیص تفاوت جنسی و اتوزومی بودن آن است . که برای دانش آموزان مشکل وگیج کننده است .

9- فعالیت ها و آزمایش های کتاب بسیار مهم است و سؤال خواهد آمد .

10- خلاصه نویسی حتماً داشته باشید و تست زیاد بزنید ، و یکی از راه کارهای موفقیت درتست زدن زیست آن است که به نکات ریز توجه خاصی شود . و اگر درتست زدن در منزل درصد زیر 70 داشتید مبحث را دوباره بخوانید وکنارتست هایی را که درست جواب ندادید علامت خاصی زده تا در مطالعه بعدی به آنها توجه بیشتری شود .

11- منبع تست شما همان تحلیل و بررسی کنکور سراسری و آزاد و درنهایت المپیاد های مرحله اول و کنکور های خارج از کشور خارج و آزمایشی های سنجش پنج سال اخیر باشد.

  • ۹۶/۱۰/۰۵
  • bs bm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی